1. AR Immersja Językowa – Nauka języków przez rzeczywistość rozszerzoną

🎯 Cel projektu

Zaprojektuj i zbuduj aplikację , która rozpoznaje przedmioty w świecie rzeczywistym (poprzez kamerę i AR), a następnie prezentuje ich nazwę oraz wymowę w wybranym języku. Użytkownik może zapisać dane słowo jako fiszkę do późniejszej nauki, z systemem powtórek opartym o reakcje użytkownika.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Tryb AR rozpoznawania obiektów:

  2. Dodawanie fiszek:

  3. Tryb nauki fiszek:

  4. System powtórek (SRS – Spaced Repetition System):

  5. Ustawienia językowe i profil użytkownika:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📍 Minimalna funkcjonalność (MVP)

2. AR Street Art Collab – Wirtualne graffiti w AR

🎯 Cel projektu

Zaprojektuj i zbuduj aplikację, która umożliwia użytkownikom tworzenie i oglądanie wirtualnych graffiti nanoszonych na rzeczywiste budynki lub przestrzeń miejską za pomocą technologii AR. Dzieła są przypisane do konkretnych współrzędnych GPS i są widoczne dla innych użytkowników w tym samym miejscu.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Tryb AR malowania graffiti:

  2. Współdzielenie graffiti:

  3. Przeglądarka graffiti:

  4. Profil użytkownika:

  5. Lokalna baza danych lub Firebase (opcjonalnie):

📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki


📍 Minimalna funkcjonalność (MVP)

3. Automatyzacja Pracy Freelancera

🎯 Cel projektu

Zbuduj aplikację, która automatycznie synchronizuje się z narzędziami używanymi przez freelancera: śledzenie czasu, zarządzanie projektami, fakturowanie i kalendarz. Gdy użytkownik oznaczy zadanie jako ukończone w narzędziu typu Trello/Asana, aplikacja automatycznie pobiera dane o czasie pracy (np. z Clockify), generuje roboczą fakturę w systemie (np. InvoiceNinja) oraz ustawia przypomnienie w kalendarzu o konieczności jej wysłania.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Integracja z API:

  2. Zarządzanie zadaniami:

  3. Automatyczne generowanie faktur:

  4. Dodawanie przypomnienia:

  5. Historia synchronizacji i faktur:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


4. Adaptive Soundscape Mood Diary

🎯 Cel projektu

Stwórz aplikację, która codziennie pozwala użytkownikowi zarejestrować swoje samopoczucie w formie krótkiej ankiety i selfie. Aplikacja analizuje nastrój użytkownika (na podstawie tekstu i zdjęcia) i automatycznie dobiera utwór muzyczny pasujący do emocji. Utwór jest uruchamiany za pomocą aplikacji Spotify (API).


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Codzienny wpis do dziennika nastroju:

  2. Analiza nastroju:

  3. Dobór muzyki:

  4. Historia nastrojów i muzyki:

  5. Baza Danych:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki

5. Story Weave – Wspólne tworzenie opowieści

🎯 Cel projektu

Stwórz aplikację, która umożliwia użytkownikom wspólne pisanie opowieści w trybie asynchronicznym. Każdy użytkownik może rozpocząć nową historię od jednego zdania lub akapitu, a kolejni – zaproszeni lub losowo przydzieleni – dopisują własne fragmenty. Powstają różne wersje fabularne (rozgałęzienia), na które użytkownicy mogą głosować, wybierając najbardziej interesującą kontynuację.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Tworzenie historii:

  2. Dopisanie fragmentu historii:

  3. Głosowanie na kontynuacje:

  4. Przeglądarka historii:

  5. Profil użytkownika:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki


📍 Minimalna funkcjonalność (MVP)

6. Przypomnij o spotkaniu – Mobilny asystent wyjazdu do klienta

🎯 Cel projektu

Zbuduj aplikację, która pozwala użytkownikowi wprowadzić dane klienta (adres oraz godzinę spotkania), a następnie automatycznie przypomina mu z wyprzedzeniem (np. 15 minut wcześniej), kiedy musi wyruszyć z obecnej lokalizacji, by dotrzeć punktualnie na miejsce.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Dodawanie spotkania:

  2. Obliczanie czasu dojazdu:

  3. System przypomnień:

  4. Ekran listy spotkań:

  5. Mapa lokalizacji klienta:

📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki


📍 Minimalna funkcjonalność (MVP)

7. Habit Quest RPG

Tytuł projektu: "Habit Quest RPG" – Nawyki jako przygoda


🎯 Cel projektu

Stwórz w pełni funkcjonalną aplikację, której głównym celem jest motywowanie użytkownika do codziennego wykonywania nawyków poprzez elementy gry RPG: zdobywanie punktów doświadczenia, złota, przedmiotów, rozwijanie postaci i walka z potworami w przypadku niewykonania zadań.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Rejestracja i logowanie użytkownika

  2. Ekran główny z listą nawyków (questów) – każdy quest to przypisany cel do wykonania dzisiaj.

  3. Dodawanie nowych nawyków – z nazwą, opisem, kategorią, ikoną i częstotliwością (codziennie, kilka razy w tygodniu itp.).

  4. System RPG:

  5. Ekran profilu postaci – wizualna prezentacja awatara, poziomu, postępu, ekwipunku.

  6. Ekran potworów i log walki – lista "ataków" jakie zaszły z powodu niewykonanych zadań.

  7. System poziomowania – po zdobyciu odpowiedniego exp, użytkownik awansuje, wzrastają jego statystyki.

  8. Baza danych do przechowywania nawyków, postępów i stanu postaci.


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki

8. Automatyczny Manager Finansów Osobistych

🎯 Cel projektu

Zaprojektuj aplikację, która automatycznie pobiera historię transakcji z kont bankowych użytkownika (poprzez API PSD2), klasyfikuje je wg ustalonych reguł, porównuje z miesięcznym budżetem, przypomina o zbliżających się płatnościach (np. rachunki, subskrypcje), i wysyła ostrzeżenia o przekroczeniu wydatków w poszczególnych kategoriach.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Integracja z bankiem przez API (np. PSD2):

  2. Automatyczna kategoryzacja wydatków:

  3. Budżetowanie i analiza:

  4. System przypomnień o rachunkach:

  5. Powiadomienia i alerty:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki techniczne


📍 Minimalna funkcjonalność (MVP)

9. Found My Friend

🎯 Cel projektu

Zbuduj aplikację, która w czasie rzeczywistym (lub z ustaloną częstotliwością) śledzi lokalizację znajomego oraz przedstawia ją na mapie. Użytkownik może zobaczyć, gdzie aktualnie przebywa jego kolega, jak długo w danym miejscu się zatrzymał oraz jaka była jego dzienna trasa.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Zgoda i dostęp do lokalizacji:

  2. Mapa z lokalizacją kolegi:

  3. Zapis i prezentacja dziennej trasy:

  4. Ekran historii lokalizacji:

  5. Baza danych:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki

10. Zamiana nagrań na zadania

🎯 Cel projektu

Zbuduj aplikację, która pozwala użytkownikowi nagrywać polecenia głosowe typu „Muszę kupić mleko na jutro”, rozpoznaje mowę i przekształca je w tekst, a następnie tworzy z tego zadanie z określoną datą. Zadanie zostaje dodane do listy zadań w aplikacji lub – opcjonalnie – przesłane do zewnętrznego systemu zarządzania zadaniami (np. mock Asana lub Trello).


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Rejestrator głosowy z rozpoznawaniem mowy:

  2. Analiza treści wypowiedzi:

  3. Tworzenie zadania:

  4. Lista zadań:

  5. Baza danych:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki

11. Orkiestrator Środowiska "Głębokiej Pracy"

🎯 Cel projektu

Stwórz aplikację, która automatycznie uruchamia skonfigurowane środowisko pracy głębokiej (deep work) na podstawie zaplanowanego bloku w kalendarzu. Aplikacja wycisza powiadomienia, aktywuje tryb "Nie przeszkadzać", odtwarza playlistę wspierającą skupienie oraz blokuje dostęp do funkcji telefonu lub systemu na czas sesji. Odblokowanie możliwe tylko po wpisaniu złożonego hasła. Po zakończeniu sesji – wszystkie ustawienia wracają do stanu pierwotnego.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Integracja z kalendarzem systemowym:

  2. Automatyczne ustawienia środowiska:

  3. Blokada funkcji telefonu:

  4. Zakończenie bloku:

  5. Lokalna konfiguracja:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki

12. Chromatyczny Chaos

🎯 Cel projektu

Stwórz dynamiczną grę, w której gracz steruje kolorową platformą na dole ekranu i musi dopasować jej kolor do spadających obiektów. Jeśli kolory się nie zgadzają – gra się kończy. Wraz z upływem czasu, tempo spadania obiektów rośnie, a na ekranie pojawiają się specjalne elementy – bomby (natychmiastowa porażka) lub bonusy (spowolnienie, punkty, dodatkowe życie).


🧩 Główne mechaniki gry

  1. Platforma gracza (sterowanie):

  2. Spadające obiekty:

  3. Logika kolizji:

  4. Zarządzanie tempem gry:

  5. Ekrany gry:


📥 Przykładowe dane wejściowe (symulacja):


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki i wyzwania techniczne

13. Aplikacja VoteRoom

🎯 Cel projektu

Zbuduj aplikację głosowania, w której moderatorzy tworzą "pokoje" z tematami do głosowania, a użytkownicy dołączają za pomocą unikalnego kodu. Głosowania odbywają się w czasie rzeczywistym. Każde głosowanie może być zakończone przez moderatora, a na koniec cała sesja (pokój) kończy się automatycznie generowanym podsumowaniem PDF.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Role:

  2. Pokoje głosowań:

  3. Głosowania w pokoju:

  4. Wyniki głosowania:

  5. Zamknięcie pokoju:


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki techniczne

14. AI Trener Siedzenia – Korekta Postawy przy Biurku

🎯 Cel projektu

Zbuduj aplikację, która analizuje sylwetkę użytkownika siedzącego przed kamerą telefonu, ocenia jego postawę oraz udziela głosowych wskazówek korekcyjnych w czasie rzeczywistym. Aplikacja powinna także rejestrować historię błędnych i prawidłowych pozycji oraz dostosowywać komunikaty na podstawie trendów użytkownika.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Detekcja postawy siedzącej:

  2. Wskazówki korekcyjne w czasie rzeczywistym:

  3. Tryb pracy przy biurku:

  4. Statystyki i historia:

  5. System personalizacji ML (Opcjonalnie):


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki techniczne


📍 Minimalna funkcjonalność (MVP)

15. Łowca Okazji Premium

🎯 Cel projektu

Stwórz aplikację, której zadaniem jest monitorowanie cen produktów z listy życzeń użytkownika w wielu sklepach internetowych, analizowanie dostępnych kodów rabatowych oraz ocen i recenzji. Gdy pojawi się korzystna oferta lub cena spadnie poniżej ustalonego progu, użytkownik otrzyma powiadomienie.


🧩 Główne funkcje aplikacji

  1. Ekran powitalny i rejestracja/logowanie użytkownika

  2. Ekran główny: Lista życzeń użytkownika (wishlist) – możliwość dodania produktu z nazwą, linkiem, kategorią, zdjęciem, progiem cenowym i opisem.

  3. System monitorowania cen:

  4. System kodów rabatowych i opinii(opcjonalne):

  5. Powiadomienia:

  6. Historia okazji – zapis kiedy produkt był "na promocji", kiedy użytkownik został powiadomiony.

  7. Baza danych – do przechowywania listy produktów, stanu powiadomień, historii.


📥 Przykładowe dane wejściowe


📤 Przykładowy rezultat działania


📌 Wskazówki